wtorek, 12 maja 2020

Wspieraj w samodzielnym decydowaniu






Jak Wasze dzieci wyrażają potrzebę autonomii? Walczą o nią?        A może sygnalizują, że to dla nich ważne?

Każdy człowiek ma potrzebę decydowania o sobie. Wybierania własnych celów, marzeń, wartości.

Doskonale znacie takie sytuacje, momenty, pytania, gesty.
Już od najmłodszych lat, każdy z nas, chce stanowić o sobie, na tyle, na ile jest już świadomy siebie i swoich działań. Począwszy od "Ja sam" przez "To mój pokój i mój bałagan" i "Jestem już dorosły" "czy To moja decyzja" i wiele wiele innych komunikatów werbalnych i niewerbalnych.

Dzieci, które na początku są całkowicie zależne od rodziców, powoli zaczynają dojrzewać i uniezależniać się.

Dziś zachęcam Was do wspierania dzieci w procesie dokonywania samodzielnych wyborów. Na początku będą to sprawy "mniejszej wagi", ale dla dzieci to już bardzo wiele. Poczują radość, satysfakcję, doświadczą sprawczości.
Proszę Was również, pamiętajcie, aby te decyzje nie były pozorne. Żeby wybrać takie przestrzenie, które są dla dziecka ważne na dany moment ich życia.

My, rodzcie, będziemy potrzebować trochę więcej czasu oraz cierpliwości. Jednak owoce będą zauważalne.

Pozwólmy dzieciom doświadczyć mocy wpływu na to, co dzieje się wokół nich.
Niech nabywają tych ważnych kompetencji i czerpią z tego radość  i satysfakcję.
Niech zobaczą nasze zaufanie dla ich własnych wyborów.

Powodzenia!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Webinarium: Jak wspierać aktywność twórczą dziecka?

Webinarium już za nami. Dziękuję Ci za udział i zaangażowanie. Poniżej znajdziesz link do pobrania prezentacji w formie PDFa. POBIERZ P...